dilluns, 11 de gener del 2016

UNITAT 6: UN LLOC PER A VIURE

Durant aquesta primera quinzena del segon trimestre, treballem els següents continguts:

TÍTOL
Un lloc per a viure.

DESCRIPCIÓ DE LA UNITAT
En aquesta unitat es presenten de forma senzilla algunes diferències entre els pobles i les ciutats amb la intenció que l’alumnat s’acoste al coneixement de la seua localitat, que és l’entorn més pròxim. D’altra banda, s’inicia l’estudi dels éssers vius i de les seues característiques fonamentals. A partir d’aquests continguts, s’introduiran els de les àrees de Llengua i Matemàtiques.
Concretament, en l’àrea de Llengua, s’introduïxen els primers grups consonàntics: br/bl i pr/pl, desenvolupant estratègies per a aprendre’ls de manera progressiva, i s’apliquen en activitats de vocabulari, de comprensió lectora i d’expressió.
En Matemàtiques, estreballa la suma de tres sumands i el concepte de capacitat. En la resolució de problemes, es continua amb la pràctica d’estratègies per a l’obtenció de dades.

VALENCIÀ
• Comprendre el sentit dels textos de la unitat.
• Llegir i escriure paraules amb els grups consonàntics treballats.
• Adquirir vocabulari nou relatiu a la localitat i als éssers vius.
• Identificar paraules amb significat semblant.
• Descriure una persona de manera oral i escrita.

MATEMÀTIQUES
• Conéixer els nombres fins al 39 i usar els conceptes anterior i posterior.
• Realitzar operacions de tres sumands senzilles amb suport visual o manipulatiu.
• Desenvolupar estratègies per a la resolució de problemes incidint en l’obtenció de les dades de l’enunciat.
• Discriminar els conceptes en cap més-en cap menys.

CIÈNCIES DE LA NATURA
• Conéixer la diversitat d’éssers vius identificant les seues principals diferències.
• Adquirir hàbits de cura i de protecció dels éssers vius.

CIÈNCIES SOCIALS
• Identificar els diferents tipus de localitat, poble i ciutat, així com les seues característiques
principals.
• Obtindre informació concreta sobre la localitat, a través de fonts diferents.

CASTELLANO
• Comprender cuentos, oraciones y textos.
• Adquirir nuevo vocabulario sobre la casa.
• Identificar y clasificar palabras de una misma familia.
• Reconocer, leer y escribir los grupos consonánticos: br, bl, pr, pl, mayúsculas y minúsculas.
• Unir y ordenar letras para formar palabras.
• Leer y escribir breves oraciones y pequeños textos en los que aparezcan las letras
trabajadas.

2 comentaris:

  1. Rosa, pot ser que algun dels problemes de les fitxes siga de restes?

    ResponElimina
  2. No sé a quines fitxes et refereixes però, si és al quadernet de problemes, hi ha tant de suma com de resta. Els que apareixen en aquesta entrada són els nous continguts que s'introdueixen en el tema 6, com la suma amb tres sumands. Als quadernets i a les fitxes, practiquem i apliquem tot el que ja han anat aprenent, tant en aquest tema com en els anteriors. No sé si et referies a això...

    ResponElimina