dijous, 10 de novembre del 2016

Amics del 1000

Continuem experimentant amb els números de tres xifres i descobrint estratègies que ens ajuden a fer el càlcul més fàcil.
Igual com feiem el curs passat amb els amics del 10 i del 100, enguany comencem amb el càlcul dels amics del 1.000.
Es tracta de reconéixer i formar parelles de números que, sumats, donen 1.000.
El coneixement d'aquests complementaris és important perquè ens permet, en qualsevol operació de suma o resta, arrodonir a la decena, centena o miler més pròxim, estratègia simplifica molt  les operacions.
En els següents videos veureu que tenim ja autèntics experts calculant amics del 1.000. Com sabeu, poden utilitzar diferents estratègies per a arribar a la solució, però la que ens explica Arantxa en el primer video és la que els ha resultat més fàcil de comprendre i ràpida d'aplicar a la majoria de la classe.

Arantxa, Erika, Saúl, Neus i Xavi calculen amics del mil presentats com a suma a la que li falta un dels sumands.


Vicente i Valentín calculen amics del mil presentats en forma de resta.

dimarts, 8 de novembre del 2016

¿Qué rima con...?

Practiquem les rimes de paraules en castellà amb les següents imatges:






dimecres, 26 d’octubre del 2016

Aprenem les hores

A classe estem treballant les hores en punt, i quart, i mitja i menys quart.
En aquesta entrada us deixe una activitat interactiva per a practicar les hores amb rellotge analògic i digital.
Hi ha molts jocs amb diferents nivells de dificultat.
Voleu jugar?


dimarts, 25 d’octubre del 2016

El peix irisat

Durant el mes d'octubre hem estat parlant a classe de Valors sobre la amistat i la importància de compartir.
Hem utilitzat com a nucli motivador el conte de "El Peix Irisat" de Marcus Pfister a partir del qual els xiquets han explicat les seues experiències i han realitzat diverses activitats.
Com a activitat final, han pintat i decorat en equip els seus propis "peixos irisats", que han quedat així de bonics.







A continuació us deixe el video-llibre per a poder veure'l de nou en família.

Els animals vertebrats

Amb aquest quadernet hem ampliat la informació sobre els animals, aprenent a distingir els diferents tipus d'animals vertebrats i les seues característiques.
Com que és un tema que a la majoria els agrada molt, han treballat molt bé, aconseguint resultats com aquest:








diumenge, 16 d’octubre del 2016

Expressió escrita: notetes

Els xiquets i xiquetes de segon estan aprenent a escriure notes. Aquesta setmana han practicat escrivint una nota al director per a demanar aquelles coses que els agradaria tindre al col·legi.
Com que han eixit propostes molt interessants, us deixe aci una mostreta.


dilluns, 10 d’octubre del 2016

LES PARAULES I LES SÍL·LABES

A continuació teniu un parell de videos que repassen  la divisió de les paraules en síl·labes i la identificació de la síl·laba tònica d'una paraula en castellà.




dijous, 6 d’octubre del 2016

CIÈNCIES NATURALS - ELS ANIMALS

Hui hem assajat una nova modalitat de classe en Ciències Naturals per a repassar tot el que hem aprés en les últimes sessions sobre els animals. L'hem anomenat "classe al revés".
Primer, cada equip ha revisat durant uns minuts tota la informació i, després, quatre voluntaris han fet de mestres durant tota la sessió per a explicar als companys les diferents maneres en que es poden classificar els animals, al temps que completaven a la pissarra el corresponent mapa mental.
La veritat és que tots han estat molt atents i motivats i l'experiència ha sigut molt positiva.



A continuació teniu uns quants videos sobre els animals que us ajudaran a seguir repassant aquesta primera unitat de Ciències Naturals.

ELS ANIMALS VERTEBRATS


ELS ANIMALS INVERTEBRATS


I, si t'encanta el tema i vols continuar aprenent més coses, amb el següent videos pots continuar aprenent moooolt sobre el món animal.

EL REGNE ANIMAL

dimecres, 28 de setembre del 2016

Descomposició de nombres de tres xifres.

En segon, comencem treballant la numeració amb 3 xifres.
L'activitat que us presentem hui consisteix en descompondre un nombre en centenes, desenes i unitats de diferents maneres.
Per als adults que us trobeu amb aquesta activitat per primera vegada us resultarà més fàcil si imagineu que estem parlant de formar una quantitat determinada utilitzant bitllets de 100 euros, bitllets de 10 euros i monedes d'un euro en diferents combinacions.
Amb els xiquets, comencem treballant-ho amb furgadents, que és material manipulatiu amb el que estan més familiaritzats i, com sempre, representem els resultats en la caseta de descomposició.
Per a cada número hi ha moltes descomposicions possibles. Cada xiquet/a tria les que vol fins a completar tots els nivells de la caseta.
Aquesta és una activitat molt important per a la comprensió del sistema de numeració i per a aconseguir agilitat en el càlcul
A continuació us mostrem un exemple, pas a pas, d'una de les descomposicions que hem fet a classe i alguns videos dels xiquets/es realitzant l'activitat  amb suport manipulatiu i sense ell.





1- En el següent video, Julio ens mostra els primers passos amb l'activitat. Comencem treballant manipulativament amb els furgadents per a que els xiquets comprenguen i interioritzen les transformacions entre els diferents ordres d'unitats.




2-Carolina ens mostra el pas del treball manipulatiu a la representació gràfica.
   Descomposició amb claus:



3- Una vegada interioritzada l'activitat fem les descomposicions i les transformacions directament amb       números.
    Miriam, Diego, Julia i Houda ens mostren com fem les descomposicions sense suport visual: 


El moment del pas d'un nivell a l'altre ens el marca cada xiquet. No convé forçar el treball només amb números fins que el xiquet/a no es senta suficientment segur gràcies a la manipulació.

En el següent enllaç podreu descarregar les imatges dels furgadents utilitzades per a l'activitat.
IMATGES PER A IMPRIMIR I PLASTIFICAR

dijous, 22 de setembre del 2016

Ja estem en segon!

Ja fa un any que els nostres exploradors iniciaren la seua aventura en Educació Primària. Un any en què han crescut, madurat, aprés i compartit amb tots nosaltres els seus aprenentatges.
Aci els tenim de nou, ja en segon, amb les piles carregades i amb tota la il·lusió i les ganes d'aprendre en aquest nou curs que acabem d'estrenar.
Espere seguir gaudint i aprenent amb ells tant com el curs passat.