Es tracta d'introduir als alumnes en la comprensió i interpretació del llenguatge algebraic a través de problemes presentats de manera gràfica.
La incògnita que han de resoldre en cada problema és una quantitat desconeguda, representada per la lletra "x". Per tant, tècnicament, es tracta de resoldre equacions de primer grau.
Abordar aquests aprenentatges amb xiquets de segon de primària només és possible des de l'aprenentatge significatiu que proposa la metodologia ABN.
1- Les equacions treballades representen situacions senzilles i properes als xiquets.
2- Les expressions algebraiques van acompanyades d'imatges que els ajuden a interpretar-les i relatar pas a pas la seua resolució.
3- La base de càlcul mental prèvia els permet arribar a la solució de l'equació o, com diuen ells, averiguar quant val "Mister X".
En els videos que veureu a continucació podeu comprovar com, uns continguts que nosaltres aprenguerem de manera mecànica i abstracta amb uns anyets més, poden arribar a convertir-se en un joc per a xiquets en segon de primària.
Quant val cada bitllet?
Maria resol una sèrie d'equacions on ha de descobrir el valor de cada bitllet. En aquest cas, "x" només pot tindre un nombre limitat de valors, que són els que es corresponen amb els bitllets del nostre sistema monetari (5 - 10 - 20 - 50 ...)
Problemes amb "Mister X"
Carolina, Erika i Noa resolen problemes gràfics on la lletra "x" pot representar el contingut d'un recipient (quan apareix en blanc sobre ell) o el preu d'un objecte (quan apareix sobre una etiqueta blava). La resta, us ho expliquen elles a continuació:
Joc de cartes amb "Mister X"
Conegudes les possibles situacions problemàtiques que plantegen les targetes i, ja sense explicar el procés, Samuel i Fran ens presenten aquest joc de cartes en el que guanya qui resol correctament més equacions que l'adversari. Les equacions fetes joc!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada