En aquest primer sol, realitzat de manera col·lectiva a la pissarra amb les aportacions de diferents alumnes, es tractava d'aconseguir el número decimal central (64,38) utilitzant una o vàries operacions que tinguen com a resultat aquest número.
DESCARREGA PLANTILLA
En aquest altre sol, en canvi, havien d'aconseguir el número 971, descomponent i operant amb diferents ordres d'unitats de manera que feren servir decimals en les seues expressions.
Finalment, aquestes graelles d'alguns alumnes de la classe ens mostren les múltiples maneres en que són capaços de descompondre un mateix número utilitzant decimals.
A partir de la descomposició estándard del 592 (5C 9D 2U), ens trobem amb un repertori de descomposicions més (quatre per alumne). Us heu fixat en que no hi ha dues iguals?
Us assegure que corregir aquestes activitats arriba a resultar molt més entretingut i interessant que fer sudokus...
Com podeu veure tant en les activitats col·lectives com en les graelles individuals, les descomposicions poden ser més simples o més complexes segons la destresa que tinga cada alumne per a "moure's" entre els ordres d'unitats, però totes les descomposicions són vàlides i correctes i mostren la seua comprensió del sistema de numeració i del funcionament dels números decimals.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada