dilluns, 15 de febrer del 2016

Problemes orals amb la taula del 100

El treball dels últims mesos amb la taula del 100 ha anat guanyant en complexitat al temps que els alumnes han anat desenvolupant el sentit numèric i aprofundint en el coneixement de la taula,
Hem avançat des de les primeres activitats amb la construcció de la pròpia taula, l'establiment de regularitats i la localització de nombres fins la resolució de sumes i restes que us mostravem en l'entrada anterior.
En el video següent, un grup de 6 xiquets i xiquetes, resolen mentalment problemes plantejats de manera oral amb el suport visual de la taula.
Es desplacen amunt o avall per les files i columnes afegint o llevant desenes i unitats, sabent en tot moment el que estan fent.
Amb aquesta activitat, que per a ells és com un joc de taula, estan resolvent operacions, algunes de les quals (resta portant), amb l'algoritme tradicional, correspondrien al segon curs de primària. (60-21= 39, 62-38= 24, 40-17= 23).
A que no ho sembla?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada