Dins la metodologia ABN, l'aprenentatge del càlcul va totalment lligat a la creació i resolució de problemes que aproximen als xiquets al llenguatge matemàtic i contextualitzen les operacions donant-los un sentit.
En l'activitat que us mostrem hui, "un sol de problemes", partim d'un senzill enunciat que els plantegem als alumnes al centre de la pissarra i són ells i elles qui van proposant diferents preguntes per a convertir aquest enunciat en un problema que, a continuació, resolen calculant mentalment els resultats.
Com podeu comprovar, han aparegut problemes de diferents categories semàntiques (combinació, comparació, igualació...) i inclús algun problema que requeria vàries operacions de producte i suma.
Aquesta activitat, en la que tota la classe participa molt activament inventant i resolent, resulta molt enriquidora tant per a la reflexió i la comprensió dels problemes com per a la pràctica del càlcul mental contextualitzat.
A més, és ideal per a aquests últims dies del curs ja que els ha resultat tan entretinguda o més que el "sol de les operacions" que practicàvem en cursos anteriors.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada