Quan, de tant en tant, són els propis alumnes els que et sorprenen amb "treballs" realitzats a casa per pròpia iniciativa sobre els continguts que estem treballant en classe, mostrant, a més, una clara comprensió i interiorització dels conceptes, la satisfacció és màxima.

Aquest blog d’aula vol ser un instrument que ajude a connectar escola i família. Aci trobareu recursos didàctics per a reforçar els continguts treballats en classe, informació d’interés per a les famílies, imatges de les activitats dels xiquets i xiquetes a l’aula… i tot allò que els nostres 23 imaginatius exploradors ens vagen suggerint. Benvinguts al blog de quart A del C.P. Blasco Ibáñez d’Alzira!
diumenge, 15 d’octubre del 2017
Les plantes de Carolina i Arantxa
Aconseguir la motivació dels alumnes pel treball escolar és el major repte que tenim els mestres dia a dia a l'aula, i no sempre és fàcil.
Quan, de tant en tant, són els propis alumnes els que et sorprenen amb "treballs" realitzats a casa per pròpia iniciativa sobre els continguts que estem treballant en classe, mostrant, a més, una clara comprensió i interiorització dels conceptes, la satisfacció és màxima.
Quan, de tant en tant, són els propis alumnes els que et sorprenen amb "treballs" realitzats a casa per pròpia iniciativa sobre els continguts que estem treballant en classe, mostrant, a més, una clara comprensió i interiorització dels conceptes, la satisfacció és màxima.
dijous, 12 d’octubre del 2017
Ortografia: c - qu
Els animals
Amb aquests dos videos repassareu tot el que estem aprenent a classe sobre els animals, les seues característiques i les diferents maneres de classificar-los.
Expresión escrita: La noticia
dimecres, 11 d’octubre del 2017
Descomposicions variades de la unitat de mil·ler
Des de les primeres setmanes d'aquest curs, estem començant a endinsar-nos en el treball amb números de quatre xifres: lectura i escriptura dels mateixos, càlcul i... com no? les múltiples descomposicions que ens ajuden a conéixer el que "s'amaga" dins d'una determinada quantitat.
Vam començar recordant, amb la següent presentació, com hem anat construint el mil·ler desena a desena i centena a centena per a, posteriorment, iniciar de manera gràfica la descomposició que haurem de seguir treballant amb els furgadents i les casetes.
Per al treball manipulatiu, representem la unitat de mil·ler amb una caixa que conté 10 centenes.
En quant obrim la caixa s'obri tot un ventall de possibilitats de descomposició.
En el següent video, Neus i Julia ens mostren, pas a pas, com treballem en aquestes primeres fases la descomposició amb suport manipulatiu.
Aquestes són, finalment, les descomposicions que han fet les xiquetes.
I, aquestes, les les que obtingueren altres companys realitzant la mateixa activitat a la pissarra en una sessió anterior.
Com vegeu, les possibilitats són multiples i van ampliant-se amb el coneixement i el domini dels números que els xiquets van assolint amb la pràctica.
Eixa flexibilitat per a veure els números en totes les seues formes afavoreix i millora el càlcul mental.
Vam començar recordant, amb la següent presentació, com hem anat construint el mil·ler desena a desena i centena a centena per a, posteriorment, iniciar de manera gràfica la descomposició que haurem de seguir treballant amb els furgadents i les casetes.
Per al treball manipulatiu, representem la unitat de mil·ler amb una caixa que conté 10 centenes.
En quant obrim la caixa s'obri tot un ventall de possibilitats de descomposició.
En el següent video, Neus i Julia ens mostren, pas a pas, com treballem en aquestes primeres fases la descomposició amb suport manipulatiu.
Aquestes són, finalment, les descomposicions que han fet les xiquetes.
I, aquestes, les les que obtingueren altres companys realitzant la mateixa activitat a la pissarra en una sessió anterior.
Com vegeu, les possibilitats són multiples i van ampliant-se amb el coneixement i el domini dels números que els xiquets van assolint amb la pràctica.
Eixa flexibilitat per a veure els números en totes les seues formes afavoreix i millora el càlcul mental.
Etiquetes de comentaris:
Càlcul,
descomposició,
mil·ler
dilluns, 9 d’octubre del 2017
Ciències Naturals: les plantes
La llibreta ens permet escriure, però també dibuixar, retallar i apegar, pintar, aprendre a fer esquemes amb els diferents continguts que anem aprenent...
Així hem treballat la primera part de la Unitat 1 de Ciències Naturals.
Comencem a treballar a la llibreta
El primer trimestre de tercer suposa un canvi important per als xiquets/es en quant a la manera de treballar. Deixen d'escriure les respostes al llibre de text per a començar a utilitzar les llibretes.
El volum de treball és major, però també l'esforç d'organització, de distribució dels espais, la varietat d'utensilis d'escriptura: bolis, llàpis, marcadors...
Durant les primeres setmanes hem dedicat molt de temps a practicar aquestes noves pautes de treball i, en aquest moment, la majoria dels alumnes són capaços de fer el treball a la llibreta de manera prou autònoma, amb poques indicacions.
Les següents mostres us poden servir de "guia" respecte a les normes d'escriptura que seguim per al treball en la llibreta:
El volum de treball és major, però també l'esforç d'organització, de distribució dels espais, la varietat d'utensilis d'escriptura: bolis, llàpis, marcadors...
Durant les primeres setmanes hem dedicat molt de temps a practicar aquestes noves pautes de treball i, en aquest moment, la majoria dels alumnes són capaços de fer el treball a la llibreta de manera prou autònoma, amb poques indicacions.
Les següents mostres us poden servir de "guia" respecte a les normes d'escriptura que seguim per al treball en la llibreta:
Treball cooperatiu: escrivim un conte
Tal i com vam comentar en la primera reunió de pares/mares de setembre, us descric aci les diferents fases d'una activitat de treball cooperatiu de llengua que hem realitzat al llarg de varies sessions de classe.
Per a abordar el treball cooperatiu, la classe està distribuïda en equips heterogenis de 4 alumnes; és a dir, en cada equip hi ha xiquets amb diferents habilitats, ritmes de treball i nivells d'aprenentatge, de manera que es puguen ajudar entre ells i aprendre els uns dels altres.
1ª sessió:
1- Repartim un full per cada equip on tots els components escriuen el seu nom.
2- Triem aleatòriament 3 alumnes i els donem un paperet on han d'escriure la paraula que vulguen.
Per a abordar el treball cooperatiu, la classe està distribuïda en equips heterogenis de 4 alumnes; és a dir, en cada equip hi ha xiquets amb diferents habilitats, ritmes de treball i nivells d'aprenentatge, de manera que es puguen ajudar entre ells i aprendre els uns dels altres.
1ª sessió:
1- Repartim un full per cada equip on tots els components escriuen el seu nom.
2- Triem aleatòriament 3 alumnes i els donem un paperet on han d'escriure la paraula que vulguen.
3- Escrivim a la pissarra les 3 paraules que, necessàriament, hauran d'aparéixer a tots els contes.
4- Per a escriure el conte, els components de l'equip es van passant el full i escrivint una oració cadascú.
- Abans d'escriure cada oració la comenten amb l'equip per a garantir la coherència de la història.
- Una vegada escrita l'oració, la revisen entre els quatre per a detectar i corregir possibles faltes d'ortografia del company abans de continuar el text.
5- La mestra avisa quan queden 5 minuts per a que cada equip vaja buscant un final a la història i, en acabar la sessió tenim sis contes diferents.
2ª sessió:
Llegim en veu alta els contes de cada equip. Entre tots els comenten i expliquen el que els ha agradat de cada conte.
Finalment en trien un per votació, amb el qual treballarem en la següent sessió.
3ª sessió
Projectem a la pissarra el conte que la classe va triar i, entre tots, van trobant les faltes d'ortografia que queden i millorant la redacció d'algunes frases.
Al temps que l'anem corregint a la pissarra, tots els alumnes copien el conte a la llibreta correctament redactat, amb bona lletra i sense faltes d'ortografia.
Com veureu, és una completa activitat d'expressió escrita, lectura, ortografia... però amb l'aprenentatge cooperatiu, a més de resultar altament motivadora, aconseguim el següent:
Etiquetes de comentaris:
expressió escrita,
llengua castellana,
treball cooperatiu
dimecres, 27 de setembre del 2017
Eduquem en valors: cohesió de grup
Amb els alumnes asseguts en rogle, els repartim a cadascun d'ells una peça d'un puzzle.
Les peces tenen lletres per un costat i les fotos dels xiquets i xiquetes de la classe per l'altre.
Han de decidir per quin dels dos costats volen resoldre el puzzle i, naturalment, han triat per unanimitat la part de les fotos, ja que amb les lletres anava a resultar molt difícil de resoldre sense saber previament quin era el missatge.
Aleshores, cada xiquet/a ha anat col·locant la foto del company/a que li havia tocat fins que han completat el puzzle.
Una vegada completat el puzzle, li hem posat cinta adhesiva per damunt per a poder donar-li la volta i descobrir el missatge que duien les peces per darrere.
Aquest era el missatge i, aquesta, la seua reacció:
A continuació, hem parlat de la importància de l'ajuda i la cooperació entre companys de classe i del significat que li volem donar a la paraula "superequip".
Per a acabar, hem repartit a cada xiquet/a una còpia del puzzle, que cadascú ha personalitzat a la seua manera i l'han retallat per a poder endur-se'l a casa en un bonic sobre de color.
Ha sigut una activitat molt enriquidora i que els ha agradat molt. Si, a més, contribueix a millorar la cohesió del grup i l'harmonia en la classe, tenim garantit un bon començament de curs.
Etiquetes de comentaris:
informació,
puzzle superequip,
treball cooperatiu
dilluns, 18 de setembre del 2017
Número del dia amb operacions combinades
Per anar escalfant motors aquests primers dies de curs, reprenem una activitat que ja els agradava molt en cursos anteriors. Es tracta de buscar totes les formes possibles d'aconseguir el nombre central amb les operacions que coneixen.
Aquesta vegada, però, li hem afegit una "condició" a les possibles solucions aportades: totes les operacions havien de ser dobles, combinant una multiplicació i una suma o una multiplicació i una resta. Així, augmentem una miqueta la dificultat i aprofitem per a anar repassant les taules.
Aquest ha sigut el resultat:
Aquesta vegada, però, li hem afegit una "condició" a les possibles solucions aportades: totes les operacions havien de ser dobles, combinant una multiplicació i una suma o una multiplicació i una resta. Així, augmentem una miqueta la dificultat i aprofitem per a anar repassant les taules.
Aquest ha sigut el resultat:
dilluns, 11 de setembre del 2017
Benvinguts a tercer!
Com han anat les vacances, exploradors?
Espere que haja sigut un estiu "superultramegafantàstic" i que torneu amb moltes ganes i les piles ben carregades per al nou curs que comença en unes horetes.
Vinga, que arranca terceeeeeer!!!
Espere que haja sigut un estiu "superultramegafantàstic" i que torneu amb moltes ganes i les piles ben carregades per al nou curs que comença en unes horetes.
Vinga, que arranca terceeeeeer!!!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)